BMW Alpina B7 Turbo: povestea celui mai rapid sedan din lume

BMW Alpina B7 Turbo este unul dintre cele mai impresionante, nebune și rapide sedanuri care au existat vreodată. La momentul lansării sale, BMW Alpina B7 Turbo a fost cel mai rapid sedan din lume, iar asta spune destul de multe despre cât/ce/cum făcea acest model.
Alpina este în continuare unul dintre cei mai interesanți producători auto din lume, iar unul dintre exemplele cele mai potrivite este noul Alpina B7, model ce are la bază noul BMW Seria 7. De fapt, cu 608 cai-putere și 800 Nm, cu un sprint 0-100 km/h în 3,7 secunde și o viteză maximă de 310 km/h, noul Alpina B7 este cu siguranță un monstru îmbrăcat la costum. Revenind însă la povestea noastre, BMW Alpina B7 Turbo este primul BMW Seria 5 – adică generația E12 – care a intrat pe mâinile tunerului de casă BMW.
La sfârșitul anilor ’80 lumea auto intrase într-o vrie nebună axată pe a produce mașini cât mai rapide. BMW E12 ajunsese pe mâine diviziei BMW Motorsport GmbH, însă versiunea M535i nu părea să fie suficientă pentru planurile pe care Alpina le avea cu mașina acesta. Astfel, având la bază versiunea 528i, cei de la Alpina s-au apucat de treabă, având un singur scop în minte: acela de a crea cel mai rapid sedan din lume. Cu un motor de 2.986 cmc, BMW Alpina B7 Turbo renunța la aspirația normală și trecea la supraalimentare, iar modificările nu se opresc deloc aici. Sistemul de supraalimentarea venea cu o presiune maximă de 0,85 bar, cu un intercooler montat în spatele blocurilor optice din partea dreaptă, cu un nou sistem de injecție, cu un nou sistem de aprindere, dar și cu pistoane forjate și supape redesenate. Astfel, puterea maximă dezvoltată era de 300 de cai-putere, în timp ce cuplul maxim ajungea la 462 Nm. De fapt, cu o presiune variabilă a turbinei între 0,55 și 0,85 bar, BMW Alpina B7 Turbo dezvolta între 250 și 300 de cai-putere, în funcție de presiunea din turbo.
La momentul prezentării oficiale, în anul 1978, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, BMW Alpina B7 Turbo devenea cel mai rapid sedan din lume, cu un sprint 0-100 km/h în 6,5 secunde, iar viteza maximă depășea 250 km/h. Mai mult, într-un test efectuat de publicația germană Auto Motor und Sport, BMW Alpina B7 Turbo accelera de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde, de la 0 la 160 km/h în 13,8 și de la 0 la 200 km/h în 23,6 secunde. Oricum ai privi lucrurile, BMW Alpina B7 Turbo este o mașină extrem de rapidă, judecând și după standardele prezente. Totuși, povestea se închie destul de repede, pentru că o altă mașină revendică titlul de cel mai rapid sedan din lume. Partea bună este că e vorba tot despre un Alpina, bazat tot pe modelul E12.
Da, cei de la Alpina nu s-au oprit și au creat modelul BMW Alpina B7 S Turbo. În locul motorului de 3,0 litri, inginerii au apelat la cel de 3.453 cmc și, folosindu-se de aceleași modificări ale propulsorului, au reușit să scoată 330 de cai-putere și 500 Nm. Și da, vorbin despre anul 1981. Pentru a nu da naștere unei mașini sinucigașe, cei de la Alpina au umblat la sistemul de frânare, la suspensie, la direcție, la cutia de viteze, schimbând practic întreaga mașină. Cutia de viteze pentru BMW Alpina B7 S Turbo vine de la ZF – înlocuind transmisia standard de la Getrag – și este împrumutată de la proaspăt lansatul BMW 745i. Suspensia este dezoltată de Bilstein și are amortizoare cu gaz, reglabile pe înălțime. Cele patru discuri de frână sunt ventilate, iar jantele pe 16 inch sunt încălțate cu anvelope 205/55 R16 pe față și 225/50 R16 pe spate. Oficial, noul model accelera de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde și avea o viteză maximă de 260 km/h! Mai mult, aceeași publicație germană – Auto Motor und Sport – afirma că BMW Alpina B7 S Turbo are nevoie de 5,8 secunde pentru 0-100 km/h, de 12,5 secunde pentru 0-160 km/h și de 20,3 secunde pentru 0-200 km/h. Deci da, cel mai rapid sedan din lume al începutul anilor ’80 face de rușine multe modele actuale când vine vorba despre viteză pură.
Cu adevărat special este și faptul că BMW Alpina B7 S Turbo a fost produs în doar 60 de unități, între noiembrie 1981 și mai 1982, ceea ce înseamnă că acesta este unul dintre cele mai rare modele Alpina. De altfel, acest model se vine acum cu prețuri ce depășesc 100.000 de euro. Din nou, nimic surprinzător aici.
Sursă: Alpina Archive
Citește totul și despre noul Alpina B7:
Descoperă colecția de lifestyle BMW Motorsport și alege-ți accesoriul perfect:
